Sociaal Jaarverslag 2023

We kijken bij NBD Biblion terug op een jaar vol uitdagingen. Het was het jaar waarin we na zorgvuldige en jarenlange voorbereiding eindelijk live gingen met ons nieuwe productiesysteem. Helaas leverde dit op korte termijn meer problemen op dan het voordelen opleverde. Bij ons, maar vooral ook bij onze klanten. NBD Biblion is er al meer dan 50 jaar om bibliotheken te ontzorgen en ondersteunen, we vinden het dan ook lastig dat we dit de tweede helft van 2023 onvoldoende hebben kunnen doen. Gelukkig beleefden we in 2023 ook mooie mijlpalen. Daarom presenteren wij met gepaste trots ons Sociaal jaarverslag 2023.

Sociaal Jaarverslag 2023

In dit Sociaal Jaarverslag van 2023 kijken we terug, maar zeker ook vooruit. We bespreken onder andere de mogelijkheden die het nieuwe productiesysteem ons en vooral ook onze klanten gaat bieden. Dit nieuwe systeem was noodzakelijk om onze dienstverlening te kunnen garanderen in de toekomst. Om de groei op de scholen bij te kunnen benen, en daarmee ook de komende 50 jaar dé partner te zijn voor de openbarebibliotheken in Nederland. In 2024 zullen we onze uiterste best doen om hier sterker uit te komen, want ‘als het leven je uitdaagt met tegenslagen, daag jezelf dan uit om sterker te worden’.

Martijn
Binderij

Over NBD Biblion

De NBD Biblion Groep als geheel heeft geen winstoogmerk. Met de stichting ontwikkelen we activiteiten voor bibliotheken en scholen zonder commerciële doelstellingen. Eventuele winst uit onze besloten vennootschappen investeren we in de stichting. Hiermee ontwikkelen we vernieuwende diensten, die we anders niet zouden kunnen ontwikkelen en helpen we onze klanten extra voortuitgang te boeken.

‘Het was een bijzonder jaar voor NBD Biblion. In dit Sociaal Jaarverslag van 2023 kijken we terug op veel uitdagingen, maar zeker ook vooruit.’

Nina Nannini
Directeur-bestuurder